vrijdag 13 april 2012

Cotentin (1)


When that shutter clicks, anything else that can be done afterward is not worth consideration.
Edward Steichen

 
Dit Franse  schiereiland biedt een groot scala aan verrassende landschappen langs 355 km kust, waar stranden, havens en kliffen elkaar afwisselen, met charmante vissersdorpjes en waar het getij het ritme van alledag bepaalt…
We startten op Utah-Beach in het oosten en zo naar Barfleur. Dan Goury in het noorden om langs de westkust af te dalen tot Mont St.-Michel.
De oostkust is nog overwegend duinengebied maar vanaf Barfleur verandert het landschap en doet het met zijn rotskusten meer aan Bretagne denken.
Ik ontdekte op het net de website van een fotograaf die er woont: Bruno Mercier. Hij maakt van de mooie plaatsen in de streek zwartwit-opnamen. We trokken een weekje in de Cotentin rond en maakten er ook enkele opnamen.
De foto's zijn, ere wie ere toekomt, van mijn vrouw.


Saint-Vaast-La Hougue heeft een fotogenieke haven met vuurtoren en  verdedigingswerken.


 Portbail: haven en enkele scheepswrakken die wel in trek zijn bij fotografen.



Goury ligt helemaal bovenaan het schiereiland: de kust is hier al zeer ruw en de vuurtoren fotograferen ligt voor de hand

 Ik had alleen mijn analoog toestel bij me en ben volop de filmen aan het ontwikkelen. Hopelijk spoedig enige afdrukken hier.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten